Да си поговорим

След доста дълго отсъствие от виртуалния дом, завръщането е бавно. Насъбрал се е прах по ъглите, има един куфар с дрехи за разопаковане, мисли за мислене и теми за разискване. Напоследък имам много мнения по много въпроси и много ми се пише, нооооо… това ококореното горе виждате ли го? 😉

Затова тук само един въпрос: Ако сте родители на малки деца или ако си представите, че сте, как се отнасяте към дядо Коледа? Поддържате ли илюзията /или „лъжата“?/ и защо го правите или не? Какво е значението на Коледа/и подаръците/ във вашето семейство?

И още: пластмасова или истинска елха? Отрязано дръвче или дръвче в саксия? Да имаме ли изобщо дръвче или да се лишим от тази традиция в името на природата?

Аз ще се включа с моите мисли малко по-късно. Липсвахте ми 🙂

12 thoughts on “Да си поговорим

  1. Здравей и от тук 🙂 Относно Коледа… малко ме е срам мене, но тепърва ще се украсява елха.. имам малко дете.. на една и три месеца.. и се чудя де ще седи тази елха и как ще я опазя да не бъде съборена. Аз лично харесвам истинските дръвчета, миризмата им.. и преди така.. обаче с напредването на годинките ми стана по-скоро жал.. с кеф бих имала бор или елха в градината и бих украсила нея… ако украся елха в саксия.. то ще е всъщност някое декоративно иглолистно.. абе не знам защо харесват ми коледните украси, но не са по моята част нещооо.. плюс това навсякъде е един кич.. имам в момента една пластмасова елха подарък с едни готини ефекти.. и ще я сложа нея, щотот знам,че на малкото човече ще му е интересно и ще му хареса… относно дядо Коледа, или дядо мраз.. още са ми живи спомените как разбрах, че подаръците не ги носи той, а майка ми и беше много тъпо. Заушка, не бях на детска градина и респективно подаръкът не дойде от дядо Мраз.. после бях научена да чета още от детската градина и като любопитни деца с още няколко се озовахме в стаята с подаръците в детската градина и видях на един написано името ми.. но.. смешно или не, аз вярвам в дядо Коледа, или Санта Клаус.. на това бих научила и детето, че съществува, независимо,че в днешно време е невидим, той съществува и е като брат на дядо Боже 🙂 Като порасте малко ще издиря някоя хубава история за това как е възникнал и какво къде и как и ще се постарая да обясня добре, за да няма такаива сътресения, които на мен ми се случиха.. защото моите спомени са живи и от себе си знам,че не бива да подценяваме децата и мозъчетата им.. дори и на невръстна възраст.. тези, на които им куца нещо в главите сме ние 🙂
    а.. и поводът да не пишеш е златен 😛

  2. и не толкова заради традицията, колкото ще е интересно на децата, весело събиране, приятни аромати, красота от лампичките в затъмнената стая … спомени, носталгия, романтика, липси, много липси, надежди … не бива да се прекъсва. Била съм и с изкуствено дръвче … не вАжи … нищо общо няма с истината 🙂 А, колкото до дядо Мраз … то е ясно, че първите години ще се поддържа тази илюзия по някакъв начин, но, мился, че всичко, което в границите на нормалното, не би имало пагубно отражение върху детската психика. Да, татко се е правел на дядо Мраз, но не помня да съм се тръшкала, че … нали … 🙂

  3. според мен дядо коледа е точно толкова необходим, колкото са необходими и детските приказки – възрастните знаят, че са измислици, но децата още не и точно този приказен свят е добре да се съхрани

    а за елхата – ами, увлечена в еко-модата, бях на мнение, че трябва да се замени с изкуствена
    онзи ден обаче влязох в стаята си и ми ЗАМИРИСА на коледа – мама беше украсила една красиви истинска елха 🙂

    весели празници пожелавам 🙂

  4. Ако имах къде да посадя елхичка, щях да си взема такава в саксия. За съжаление обаче около нашия блок няма място, където дръвчето би било в безопасност, а нямам възможност да ходя редовно до Аладжата например, за да го наглеждам. Истинското дръвче е по-красиво, но като си представя, че са отсекли пет-шест годишно борче, само за да седи в хола ми две-три седмици и ми става доста неприятно. Затова от няколко години съм с изкуствена елхичка. Прилича на истинска, украсявам си я и знам, че после няма да смъкна украсата й и да я оставя подпряна на контейнера за боклук. А Дадо Коледа съществува. Научен факт, пък аз с факти и с наука не споря.

  5. Ние тая година за пръв път нямахме елха, откакто мен ме има. Наскоро четох, че и изкуствените не са много екологични, защото производственият процес е вреден за атмосферата, а и после рециклирането не е проста работа. И някак имам лична драма с пластмасовите изделия. Обаче и за отрязаните дръвчета ми е много мъчно, така че решихме да минем без. Украсихме си иначе, а майка ми има едно стайно борче в саксия, закачихме му няколко украшения и така. Това не помрачи празника.

    А иначе нямам нищо лично против дядо Коледа, ама адски ме дразни как се експлоатира с цел манипулиране на родители да пазаруват подаръци, които децата им са пожелали под влияние на peer pressure и реклама. После върви обяснявай защо дядо Коледа не е донесъл онова Барби или друг подобен потрес. Още не съм решила как ще го отиграем този казус, ама догодина вече ще трябва да имам план за действие, май.

  6. Ние пишем писма на Дядо Коледа във Финландия. Миналата година даже получихме отговор от работилницата му в Рованиеми някъде през април, естествено, че ще вярват децата…
    Тази година обаче ножицата и лепилото, оставени на леглото, май ме издадоха, че аз съм опаковала подаръците от Лапландия и ще се наложи да проведем Онзи Разговор (тм) защо Той не съществува и подаръците купувам аз. Каката е на 9 и може би вече е време, но за малкия краят на приказката идва раничко. Ще го мислим догодина:)

    От три години сме с изкуствена елха, която украсяваме месец преди Бъдни вечер и за децата няма абсолютно никаква разлика, освен че не намираме хвърчащи иглички на най-закътани места докъм юни – радостта от украсяването си е същата.
    Весела Коледа!

  7. Всъщност, има алтернатива детето да не го буташ по изкуствените Дядо Коледовци из моловете. Просто му казваш, че това са артисти, а истинският е само един и идва през Коледната нощ 🙂

  8. Малко със закъснение да споделя моето решение с елхата. Вече от няколко години просто събирам клонки от иглолистни дървета и ги подреждам в голяма ваза, като букет. После украсявам като коледно дръвче и си имаме истинска елха, за която не е умряло нието едно дърво и която е достатъчно истинска, за да мирише в дома на борови клонки. 🙂

  9. хей, привет и от мен 🙂

    моите деца са на 8, 6 и 4 и през живота си не са вярвали в дядо коледа, не са украсявали елха и не са получавали подаръци за коледа или нова година. получавали са подаръци за „ей така“, за рождени дни, за „good job“, но не и покрай големия коледен крейз. за тях дядо коледа е равен на червената шапчица 😀 дори и да се е родил светия младенец на коледа (в което ми е трудно да вярвам) не виждам причина да им пълня главите с фантасмагори, а обятията с пластмаса 🙂
    тази година решихме да си купим пластмасова елха и да я украсим. пластмасова по три причини – 1 можем да си я вадим и да си я украсяваме когато си поискаме, 2 за човек, кото го бива в градинарството колкото мен, купуването на жива елха, която после се засажда е равносилно на убиване 😉 и 3 не прави боклук. мисля да инвестираме в някоя от по-скъпите, за да изтрае много години. да, още не сме я купили, чакаме да се поизпразни метро. вероятно ще я купим и украсим за рождения ден на линка (който е след две седмици). това с клонките е страхотна идея!
    много ми хареса този пост.

  10. Йес 😉
    Очевидно не съм единственият злодей, чието дете не е получило подарък за Коледа на 4 месеца и половина 😉 Получи от майка ми една много хубава птичка (чинка), която „пее“ с истинска птича песен, но не се впечатли изобщо.

    Още не си пада по играчки, пада си по това да я разнасяш и да й показваш неща, които не е виждала досега и са й интересни. Вкъщи вече умира от скука и ни побърква, защото не знаем къде да я денем в този студ. Само се чудя къде да я заведа на гости, за да зяпа и да се радва 😉

  11. По ред на въпросите ;):
    Задължително ще поддържам илюзията за дядото Коледа. Има един момент, в който децата сами се светват, че не съществува. Но споменът и усещането за магия никога не се забравят 🙂
    Коледа при нас няма особена връзка с това, което масово се празнува. Но не е тук мястото да се обяснявам. Важното е, че подаръците трябва да са от сърце (цената няма значение), и че си имаме наши традиции, които да поддържат семейството и ценностите ни.
    За елхата – в саксия. Просто аромата на живото дърво няма как да се замести от пластмасовите. Е, ако се живее в апартамент това ще е проблем, но не съм се замисляла за решение, сори 😛

    Весели празници на всички 🙂

Вашият коментар

